Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Mitt femte lånekort

Publicerad 2016-09-06 19:57:21 i Allmänt,

Idag har jag ökat på min lånekortssamling och är nu uppe i hela 5 stycken! Ett för varje stad jag har bott i hitills. Dock kan jag säga att de svenska folkbibliotek som jag har varit på har en betydligt bättre standard än det på Nya Zeeland och det här på Irland har. Biblioteket var inte särskillt stort och ganska rörigt, speciellt låne/informationsdisken där det låg stora travar med böcker huller om buller. Men de hade flera hyllor med böcker och jag hann inte ens gå igenom den första innan jag fick tag på fyra stycken så jag ändå nöjd, dock har jag dem bara i tre veckor. Jag fick heller inget kvitto på böckerna utan bibliotekarien stämplade återlämningsdatumet längst bak i boken, vilket kändes som när jag var liten och var på Hova bibliotek.
 
 
 
 
 
Jag var och handlade på förmiddagen och i och mitt besök till biblioteket nu på eftermiddagen har jag gått omkring 9 km idag, vilket känns i benen kan jag säga. Om jag håller på och gå så här mycket kommer jag vara väldigt vältränad när jag kommer hem. Imorgon ska jag åka in till skolan och gå en guidad tur runt campus, jag ska även vara där på kvällen då vi utbytestudenter ska hälsas välkomna och få viktig information, samt en gåva. Jag ser mest fram emot gåvan... ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Gunvor

Publicerad 2016-09-06 22:49:38

Låter som en lagom takt på att lära känna sin nya studieort på.
Har du stött på James Joyce än?
Jag har/haft också en samling med lånekort från mina olika bostads-och semesterorter. I början var korten ganska anspråkslösa. Vore intressant att se ett foto på ditt nyaste.
Jag har varit inne på bibliotek i GB och där var också rörigt, men jag tyckte att det sjöd av liv på ett annat sätt än på de svenska biblioteken.
Ser fram emot nästa blogg!
God natt från enpensioneradbibliotekarieisverige

Svar: Idag var de rundvandring på universitet och då var vi till biblioteket som är tillägnat James Joyce, jag har även blivit visad var han bodde här i Bray. Jag har lagt upp en bild på den i inlägget, det ligger ovanpå böckerna som jag har lånat. Ja, det var mycket folk där och alla var mycket trevliga. Det var även många elever som satt där och pluggade. Och så länge jag kan låna böcker så får det se ur som det vill tänker jag ;)
joohaannasvensson.blogg.se

Postat av: Cassy

Publicerad 2016-09-07 12:45:25

Det börjar bli en bra samling 😉
Men herregud 4 böcker på tre veckor det går ju inte! Kanske en bok på den tiden om jag läser 😁 Haha

Svar: Själv tyckte jag att det nästan var för få, men jag har en bit att gå hem så jag ville inte släpa på allt för många i ryggsäcken ;)
joohaannasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela