Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Med risk för livet

Publicerad 2016-09-05 18:19:00 i Allmänt,

Det är nästan så jag tror att jag kommer bli religiös innan jag åker härifrån, för med tanke på hur fort busschaufförerna kör i det här landet så kommer jag behöva be en hel del till någon där upp för att komma av bussen med livet i behåll! Jag är rätt säker på att eco driving och mjuka inbromsningar inte ingår i chaufförsutbildningen, så det gäller att hålla sig i kan jag säga. Och jag var väldigt tacksam när jag väl kom av bussen nu i eftermiddag. Jag var även väldigt trött efter alla nya intryck. UCD är jättestort så jag kommer definitivt att gå på en av guidade turerna runt campus för att inte helt gå vilse nästa vecka. Jag har i alla fall hämtat ut mitt UCD kort vilket är mitt passerkort och även när jag ska skriva ut dokument, precis som vårt chip i Borås. 
Jag tänkte att jag skulle lunch äta på en av resturangerna, men eftersom jag inte riktigt förstod systemet så fick jag en tallrik med biffpaj och pommes frites. Biffpajen var en brun sörja som inte smakade någonting, men pommes fritesen var helt okej. Efter det åkte jag hem eftersom jag som sagt blev väldigt trött och sov en stund väl hemma i huset. Sen tog jag en promenad i den fina vädret och blev genomsvettig fast jag inte gick särskillt långt eller fort, men när solen väl lyser här så blir det tydligen väldigt varmt. Nu har jag i alla duschat och ätit och ska ta det lugnt resten av kvällen. Imorgon ska jag utforska Bray mer, bland annat ska jag hitta ett gym med simbassäng (tänkte försöka komma igång och simma) och det mest viktiagast av allt: Biblioteket! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela