Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Inte så mycket att berätta

Publicerad 2016-09-23 17:26:36 i Allmänt,

Jag har preics kommit hem efter en löprunda och det är fortfarande varmt nog ute för att ha t-shirt, men det blåser kan jag säga. Jag hade motvind i stort sett hela vägen hem och en del gånger kändes det som om jag stod still! Men jag kämpade på och kom i alla fall hem.
Idag passade jag på att sova ut, vilket var skönt och sedan gjorde jag min onlineuppgift som ska göras varje vecka. Efter det gick jag ner till stan och köpte nya stifpennor och även plåster, jag har nämligen fått skavsår på hälen efter allt mitt promonerande. Efter lunchen satt jag med min datauppsats och ett tag trodde jag verkligen att jag skulle bli tokig för jag visste inte hur jag skulle skriva det jag ville ha sagt! Men jag har ju fortfarande en vecka på mig att skriva klart den, så känns ändå lugnt.
Det blev ett väldigt kort inlägg idag, men så blir det ibland. Jag mår i alla fall bra och imorgon har jag varit här i tre veckor. Förhoppnings ska jag och Taylyn åka in till Dublin imorgon och bland annat gå till Trinity College Library som är Irlands största bibliotek! Det ska bli roligt!

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2016-09-23 23:08:36

JOHANNA!
Tycker din introduktionsbild är så välfunnen med ryggsäcken och böckerna vid vägkanten.
Detta med att förväxla kort är något som vi nog alla råkat ut för.
Mannen som bistod dig har verkligen valt fel arbetsplats.
Får ännu en gång uttrycka min beundran för din förmåga att "ta nya tag".
Ha ett trevligt besök på detta förnämliga bibliotek. mormor

Svar: Julia hjälpte mig med bilden och jag är också väldigt nöjd med den :)Ja, jag kände att han verkligen inte var speciellt trevlig, men vem vet han kanske hade en dålig dag.
Hoppas att allt är väl med dig!
Kram
joohaannasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela