Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

The old library (Trinity Collage Library)

Publicerad 2016-10-03 19:19:00 i Allmänt,

Jag kunde inte ladda upp alla bilder ifrån Greystone som jag ville igår så här kommer några till
 
 
 
 
 
 
 
Idag har jag äntligen varit till Trinity College Library, vilket har det äldsta biblioteket i Irland! Jag och Taylyn åkte dit (vilket visserligen betydde att jag skippade dagens föreläsningar, men det var det verkligen värt kan jag säga! Det är helt otroligt att människan har kunnat skapa saker genom alla tider och bara tanken på hur lång tid det tog att skriva och sedan trycka en bok förr i tiden gör att jag blir imponerad. Jag är verkligen glad över att vi åkte dit. Förrutom det åt vi även lunch i Dublin (det jag har sett av Dulin hittils är femtio nyanser av grått...nä, men allvarigt talat så har jag inte sett något hus här än så länge som inte är någon form av grått och gjort av sten. Jag saknar faktiskt alla färger hemma.) och efter att vi varit till biblioteket köpte vi glass och gick genom en väldigt fin park. Vi var väldigt trötta båda två när vi tog tåget hem, men även väldigt nöjda. Vi är ju båda nya här i Irland och det är skönt att ha någon att prata med om alla intryck och sådant som är nytt. Vi planerar även att umgås inte nu till helgen, men nästa helg vilket jag ser fram emot. Imorgon är det skola igen och nu ska jag sätta mig och plugga inför föreläsningarna.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-10-04 19:25:39

Va kul att ni äntligen kom dit! Vilka kort!Du får i alla fall motion. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela