Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Spontan utflykt

Publicerad 2016-10-02 20:53:57 i Allmänt,

Idag (eller rättare igår) har jag varit här i en månad, vilket känns helt otroligt. Vart har tiden tagit vägen? Det känns både som om jag bara har varit här en vecka och betydligt längre.
Igår vaknade jag av att det ösregnade ute vilket inte var särskillt roligt eftersom jag behövde gå och handla. Så jag fick vackert lov att ta på mig mina regnkläder (jag är väldigt glad över att jag köpte dem innan jag flyttade till Borås, då jag har använt dem en hel del där och det känns som om jag kommer komma behöva använda dem här också) och  traska iväg till affären och när jag kom hem dröp det om mig kan jag säga. Det regnade även på eftermiddagen när jag gick till simhallen, men det hade slutat när jag var klar. Jag ökade längden till 750 meter den här gången och det kände jag i armarna i morses kan jag säga. Jag skrev även min på min uppgift om HorseNet, så nu är jag nästan klar.
Idag var det betydligt finare väder ute när jag vaknade så jag bestämde mig för att göra en spontan utflykt. Jag tog tåget till grannstaden Greystone och åt lunch (jag åt pannkakor med bacon och lönnsirap, det har jag inte ätit sen jag var på Nya Zeeland och det var jättegott!) på ett mysigt cafe samt gick runt i staden. Det var väldigt varmt och skönt kan jag säga så jag åkte inte hem förrän på eftermiddagen och när jag väl kom hem insåg jag att jag hade varit utomhus i princip 6 timmar varav jag har gått större delen av tiden. Så det är inte så konsigt att jag är ganska trött nu!
Här kommer en del av korten jag tog.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela