Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Skönt att dagen snart är över

Publicerad 2016-10-18 21:03:34 i Allmänt,

Idag har varit en så där dag. Jag satt och pluggade på eftermiddagen när jag fick ångest över alla uppgifter som var kvar att göra. Till slut fick jag ta en paus i pluggandet och kokade mig en kopp te (jag frös så om händerna, jag tror nästan jag måste börja med fingervantar inomhus...) och så tittade jag på ett avsnitt av Doctor Who istället för att skingra tankarna. Sedan lagade jag mat och nu har jag faktiskt skrivit klart en av uppgifterna så det känns verkligen skönt!
Vi hade bara en föreläsning idag, då den andra var inställd, så jag hann med att gå en promenad när jag kom hem´. Det blåste lite kyligt, men solen värmer fortfarande och jag försöker verkligen vara ute så mycket som möjligt för att ta vara på all D-vitamin jag kan få så att jag inte deppar ihop totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela