Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Mitt första prov

Publicerad 2016-10-06 20:50:57 i Allmänt,

Idag har jag som sagt var haft mitt första prov. Det var ett fler alternativs prov med trettio frågor och jag svarade på alla, även om jag var lite osäker på några av dem. Men det kändes ändå bra, så jag tror att jag kommer bli godkänd och det är huvudsaken. Det kändes lite som att göra ett prov på gymnasiet igen då alla satt bredvid varandra och skulle kryssa i rätt svar (vi har ju typ likadant i Borås med tentorna, men det här kändes ändå betydligt lättare). Det kändes lite konstigt att göra ett prov, fast samtidigt märkte jag hur fokuserad jag blev och när jag väl var klar så vara jag nästan lite yr för att jag hållit andan. Men nu är det första provet som sagt vart gjort och jag har två stycken kvar i den här kursen (det är tre, men det är bara de två med bäst resultat som kommer räknas för betyget). På eftermiddagen hade jag min statistikföreläsning som var helt okej och sedan har jag pluggat lite. Nu ska jag titta på första avsnittet av serien Dr Who som Katarina har skickat till mig på ett usb, tack underbara syster!

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2016-10-06 22:01:38

JOHANNA
Du har skrivit en avsevärd mängd bloggar sen du anlände för en månad sedan och nog tycker jag att det skrivna nu andas större tilltro till vad du sysslar med både gällande studier och fritid .

Du är en duktig fotograf, dock lyckas jag inte få fram alla bilder men anar det mäktiga i vyerna även om formatet är litet.

Gläds över att du kände dig tillfreds efter avslutat prov.

I morgon träffar jag din mor, ska bli trevligt umgås med henne.
Önskar dig en god helg. mormor

Svar: Hej! Ja, nu har jag börjat komma in i rutiner som känns bra och det känns även bra att har börjat lämna in uppgifter i skolan.Jag har ju alla foton på datorn så när jag väl kommer hem så kan jag visa alla :)
Hoppas du får en bra helg! Kram
joohaannasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela