Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

En tredjedel av föreläsningsveckorna är avklarade

Publicerad 2016-10-07 17:10:10 i Allmänt,

Nu sitter jag vid köksbordet och har precis skrivit klart en av uppgifterna jag ska skicka in. Idag har jag faktiskt varit till skolan, då vi började ha handledningar i en av kurserna från och med idag. Det känns lite onödigt att behöva åka en timmes buss dit och en timme hem för 50 min disskussion av kurslitteraturen, men det får väl gå det med. Terminen ser lite annourlunda ut här jämfört med hemma. Först är det 12 veckor med föreläsningar, sedan är det en "pluggvecka" och sedan är det två veckor med tentor innan det är jullov. Idag är slutet på vecka 4, vilket betyder att jag faktiskt har gjort en tredjedel av föreläsningsveckorna. Det känns helt otroligt kan jag säga. Jag har kommit in i rutiner som känns bra, både när det gäller skola, mat och motion/fritid. Det börjar kännas att det är höst, även om det fortfarande är varmt nog att bara ha regnjackan. Dock får jag sova med en filt över täcket eftersom det drar i från fönstret som är precis bredvid sängen. Vi har som sagt var haft fler uppehålls dagar är regn än så länge, vilket jag är glad för, även om det säkert kommer ändras snart. Dock håller jag tummarna för att det inte ska ösregna varje dag i en månads tid, för det är inte roligt. Jag har en till uppgift som ska skrivas, men den tänker jag börja med imorgon för nu tänker jag ta fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela