Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

En produktiv helg

Publicerad 2016-10-15 20:41:31 i Allmänt,

Jag har inte kännt för att skriva här på ett par dagar, men nu är det dags att uppdatera er lite. Till och börja med har jag fått tillbaka en av mina uppgifter och den fick jag 7 av 10 poäng på vilket jag är nöjd med, med tanke på att jag faktiskt inte har engelska som mitt modersmål. I fredags var jag på handledning i en av kurserna (vi ska disskutera kurslitteraturen och svara på några frågor) och det är verkligen intressant att jag inte ens kan vara tyst fast jag inte kan språket flytande. Det är verkligen som i Borås, när läraren ställer en fråga om litteraturen blir alla knäpptysta utom jag som pratar på som bara den. Jag satt och väntade på att de andra skulle börja prata, men när ingen gjorde det tänkte jag att jag får väl börja som vanligt. Så jag gjorde det. Jag vet inte om de förstod allt vad jag sa, men effetkten blev att de andra började prata så det var ju bra. Och det visar ju även att jag försöker, även om jag inte riktigt kan förklara allt jag vill säga. Jag har även varit väldigt produktiv de här dagarna . Igår skrev jag en uppgift och idag har jag skrivit klart en annan och dessutom börjat på en tredje uppgift (den ska visserligen inte vara inne förrän 3 dec men jag lär har fullt upp då så det är lika bra att skriva den nu när jag känner att jag har tid.) så det känns bra.
Igår var jag ute och sprang och idag har jag varit ute och gått en promenad. Både igår och idag har det regnat till och från, och då menar jag verkligen regnat!, men det är fortfarande varmt nog att gå ut och gå i bara en långtröja (även om jag faktiskt har sett folk som redan har på sig tjocka vinterjackor!) Imorgon ska jag gå och simma och skriva klart den uppgiften som jag påbörjade ikväll. Jag ska även städa mitt rum, men sen ska jag nog ta det lugnt. Jag ska ju trots allt inte slita ut mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela