Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

5 veckor

Publicerad 2016-10-08 19:38:15 i Allmänt,

Då var 5 veckor avklarade här på den gröna ön. Idag har jag varit och handlat, varit till bibblan, städat mitt rum, skrivit klart min andra skoluppgift och varit ute och sprungit. Jag sprang inget förra veckan eftersom jag precis hade återhämtat mig ifrån förkylningen. Men idag sprang jag och ökade dessutom tempot. Det var väldigt skönt att springa och jag är glad att jag har kommit till den punkten att jag faktiskt tycker om själva springandet och inte bara duschen efteråt...nu har jag ätit middag och ska ta det lugnt resten av kvällen. Imorgon ska jag gå och simma och sedan ska jag plugga lite inför måndagen, men förutom det ska jag nog bara läsa min bok och ta det lugnt.

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2016-10-11 20:00:37

JOHANNA
Vill minnas att du haft (har?) grönt som favoritfärg och när du nu befinner dig på "den gröna ön" så kan du ju få ditt lystmäte.

Det var så trevligt skypa med dig, otroligt att kunna umgås på detta sätt och vad jag förstått så är det gratis på något sätt.
Din mor och Katarina gjorde ett fantastiskt arbete med min källare, jag var lite motspänstig till att börja med men nu är jag helnöjd.
Det var så trevlig ha "de dina" här.

Jag tycker det verkar vara ett bra upplägg av terminen med föreläsningar, "pluggvecka" och tentor, undrar hur högskolan i Borås har sitt upplägg?
Önskar dig goda dagar. mormor




Svar: Hej! Det är fortfarande väldigt grönt här trots att det snart är mitten av oktober, vilket gör att det inte alls känns som höst. Det var väldigt roligt att få prata med dig också! Vi läser en kurs i taget i Borås och har antingen en tenta eller inlämingsuppgift i slutet. Här läser jag ju sex kurser samtidigt (vilket jag inte har gjort sedan sötåsen) så det tog ett tag innan jag vande mig igen vid det.
joohaannasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela