Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Ursäkter och förklarningar

Publicerad 2016-11-27 21:19:44 i Allmänt,

Den här helgen har varit händelserik, speciellt lördags kvällen/natten. Till och börja skulle Aine och John ha ett dinner party i lördagskväll så jag bestämde med Taylon att vi skulle ses på kvällen. Vi åt hamburgare och pommes frites och sen gick vi på bio och såg den nya J.K Rowling filmen Fantastic Beasts and where to find them. Kan verkligen rekomendera den för er som tänkt se den! Sen kom jag hem efter tio och la mig på sängen för att titta lite datorn innan jag gick och la mig. Dinner partyt var i full gång och plötsligt knackade det på min dörr. Det var Aine som bjöd ner mig på chokladkaka. Så jag följde med henne ner och fick mig en bit. Hon var lite full och sa att hon ville prata med mig så vi gick in i vardagsrummet. Där bad hon om ursäkt för det som varit mellan oss under de senaste veckorna (jag har inte fått använda ungen på ett tag då jag inte hade städat ur den ordentligen efter mig enligt henne och sen har det varit andra grejer också, men som jag inte velat skriva här). Vi pratade en ganska lång stund och kom till slut in på att jag är lesbisk. Jag valde innan jag åkte hit att jag inte skulle berätta det, då jag inte visste hur de skulle reagera (rädslan att jag inte skulle få bo kvar här var stor kände jag). Aine sa att hon vetat så fort jag kom innanför dörren första dagen att jag är lesbisk och att hon var ledsen över att jag inte valt att berätta det, då varken hon eller John dömer någon. De har upplevt mig som avståndstagande pga av detta och att det är därför som det har blivit friktioner mellan oss. Jag förstår dem för, för jag har känt att jag har dragit mig undan och varit på mitt rum därför att jag inte vetat hur de ska reagera och att det varit väldigt jobbigt att inte kunna prata om mig och Julia. Samtidigt är svårt att som inneboende att "ta för sig som om man vore hemma" i någon annans hem. Vardagsrummet är inte särskillt stort och John och Aine tillbringar väldigt mycket tid där, vilket gjort att jag inte inte velat komma och störa utan hållt mig på mitt rum. Nu vet i alla fall alla i huset om mig och Julia och det känns välidgt skönt. Så pass skönt att när jag och Aine pratat klart så tackade jag ja till ett glas vin som hon gav mig och sedan satt jag uppe med de och deras gäster till kl 3 på natten.
Det gjorde att jag inte varit särskilld pigg idag och att jag inte har pluggat så mycket som jag hade tänkte göra inför mitt prov som jag har imorgon. Men det är ett "öppet bok" prov så jag får ta med mina mina anteckningar och jag har läst igenom dem flera gånger så jag tror det kommer gå bra.
Imorgon är det bara 24 dagar kvar tills jag åker hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela