Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Igår började den stora nedräkningen

Publicerad 2016-11-22 19:26:05 i Allmänt,

Egentligen skulle jag ha skrivit ett inlägg redan igår, men glömde helt bort det. I alla fall så har den stora nedräkningen börjat. Alltså, nedräkningen tills jag åker hem! Igår var det exakt 30 dagar kvar tills jag åker hem, vilket gör att det bara har varit 29 dagar idag och 28 dagar imorgon och så vidare, ni fattar... Det känns underbart kan jag säga, för jag saknar er alla hemma och det ska blir så underbart att träffa er snart igen! <3
Men innan det har jag två mindre prov, en större inlämning och min final exam att göra, så det är bara att plugga på och dagdrömma om när jag åter befinner mig på svensk mark.
Jag har som sagt två mindre prov nästa vecka som jag har börjat plugga på. Det ena provet är Gluskho (en kursbok vi har haft i Borås så jag har läst den förrut så det känns bra, dessutom är det ett "open-book" test vilket innebär att jag får ha med mig mina anteckningar). Och på tal om prov så har jag fått tillbaka ett annat prov i en av de andra kurserna. På det första provet jag gjorde fick jag 20/30 (det var trettio frågor så 1 poäng/styck) och det andra provet fick jag 20/25 (det var bara 25 frågor, men lika mycket värt som första provet), vilket innebär att jag fick B på första provet och A på det andra (alltså högsta betyg), så jag är nöjd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela