Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Aprilväder i november

Publicerad 2016-11-17 20:21:00 i Allmänt,

Idag har vi haft aprilväder kan jag säga! När jag gick upp imorses så regnade det och var kallt så jag tog min tjockare jacka för att inte frysa. Och det var tur att jag gjorde det, för när jag lämnade skolan så snöregnade det! Och var jättekallt (i alla fall mycket kallare än vad det har varit här...). Det var ju inte direkt så att snön la sig, men det kom lite som en chock att det snöade, på nåt sätt har jag lyckats förtränga att det mycket väl kan bli snö här också...
När jag kom hem städade jag mitt rum och sedan hade jag planerat att plugga, men så kände jag att ville gå på stan. Så jag bylta på mig halsduk och jackan och tog bussen ner till stan. Där gick jag i lite affärer och köpte lite strumporr och en tröja som jag ska ha på jul (den är mycket snyggare på mig än när den ligger på sängen, men jag orkade inte ta på mig den för att kort på den). Nu har jag skickat in den tredje och sista inlämningen som ska vara inne i november, vilket är väldigt skönt. Dessutom fick jag tillbaka en annan uppgift och den fick jag 8 av 10 poäng på så det är jag också nöjd med! Imorgon är det skola och sen är det helg och då ska jag åka in till Dublin och gå national museet.
Just det, när jag steg på bussen på morgonen och betalde min biljett sa busschaffören att han gillade mina glasögon! Det gjorde min dag :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela