Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

En vecka kvar!

Publicerad 2016-12-14 18:24:14 i Allmänt,

Vid den här tiden om en vecka så sitter jag förhoppningsvis i bilen från Arlanda, på väg till Hova och Pingelkärret. För idag är det bara en vecka kvar här. Jag vet att jag har tjatat och gnällt om detta på bloggen, men jag har verkligen längtat hem och ibland har jag undrat över min mentala hälsa och frågat mig varför jag ens åkte hit. Men en av anledningarna var att jag ville visa för mig själv att jag skulle klara av det. Och som sagt, med endast en vecka kvar (och en tenta) så verkar det ju onekligen som att jag har klarat av att vara en utbytesstudent. Just nu vill jag bara åka hem, men jag är rätt säker på att jag ändå kommer kunna se tillbaka på min tid här och tänka att det fanns fler bra dagar än dåliga. Och att jag har blivit en till livserfarenhet rikare.
Idag har jag dessutom skickat in en av mina två komplitteringsuppgifter som jag har i kursen i Borås, så det känns bra. Jag betar av uppgifterna en i taget. Dessutom pluggar jag inför tentan. Idag har det regnat hela dagen så jag gick aldrig ut på en promenad, men imorgon ska jag gå och handla och det kan även hända att jag går en kortare promenad på eftermiddag som paus i pluggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela