Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

En liten utflykt

Publicerad 2016-12-18 19:53:27 i Allmänt,

Idag var jag och Aine och John på en liten utflykt. Aine frågade nämligen mig igår ifall jag ville åka till en nationalpark som ligger här i närheten och titta på en gammal munk bosättning. Och det ville jag. Ruinerna var ifrån 1200-talet eller tidigare och var häftiga att se. Vi gick även till en sjö som var väldigt fin. På vägen hem åkte vi till en stor herrgård, vars trädgård är med i filmen Greven av Monte Cristo. Det kostade att gå in i trädgården, så jag nöjde mig med att ta kort på den ifrån fönstret. Det var roligt att komma iväg och se det och dagen har gått fort. Jag har även städat mitt rum och imorgon kväll ska jag börja packa, för på tisdag ska vi nämligen ut och äta på kvällen så jag tänker att det är lika bra att börja packa imorgon. Jag ska även åka och kolla var byggnaden som jag har tentan i ligger så jag vet vart jag ska på tisdag. Och imorgon är det bara två dagar kvar här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela