Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Ännu en uppgift avklarad

Publicerad 2016-12-11 18:36:44 i Allmänt,

Idag har jag bockat av ännu en uppgift. Nu är nämligen idén till min kandidatuppsats som jag ska skriva i vår i Borås inskickad. Det kändes lite overkligt att skriva den, för det betyder att jag faktiskt  snart kommer skriva uppsatsen och att jag därefter kommer vara färdig som bibliotekarie. Då har tre år gått sedan jag insåg vad jag verkligen ville arbeta med, och tiden har både gått väldigt fort och långsamt sedan dess.
Förutom att jag skickade in idén har jag inte gjort så mycket. Jag gick en promenad på förmiddagen och då var det folk som var ute och sprang i shorts och t-shirt. Jag tycker att det är varmt, men inte riktigt så varmt...
Imorgon ska jag faktiskt åka till skolan, för jag behöver ha en underskrift ifrån den internationella koordinatiorn här på ett av mina papper som gäller stipendiumet som jag fick i samband med att jag åkte. Så jag kommer bara åka dit, få pappret påskrivet och sedan åka hem igen. Dessutom är det dags att börja plugga inför tentan som jag har nästa tisdag. Och nu kan jag säga att tiden verkligen har gått fort fram tills idag. Den brukar gå väldigt fort då man inte vill göra en grej och jag ser inte jättefram emot att göra tentan, även om jag ser väldigt mycket fram emot att åka hem dagen därpå. Nu är det bara 10 dagar kvar och imorgon är det nere på ensiffrigt, då är det bara 9 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela