Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Två veckor avklarade

Publicerad 2016-09-17 15:19:43 i Allmänt,

Idag har jag nu varit på Irland i två veckor och om tiden fortsätter gå så här fort dröjer det inte länge innan jag är hemma igen!
Igår behövde jag som sagt var inte åka till skolan, men jag hade en online uppgift som jag behövde göra så jag gjorde den. Sedan gick jag och handlade och efter det satt jag med min uppgift om datorer. Jag har skrivit hälften nu så ska göra klart den i helgen eller i början av veckan. Efter det sprang jag en runda och sedan tog jag det lugnt resten av kvällen.
Jag hade tänkt sova länge idag och det gjorde jag, ändå till tio över sju då jag vaknade och var jätte pigg. Men jag vägrade att gå upp så tidigt en lördagsmorgon så jag låg kvar och drog mig till halv nio (det kändes mer acceptabelt att gå upp då). Åt frukost och sa hejdå till John och Aine som åkte till London idag och är borta till imorn kväll, och eftersom både Ryan och Taylyn också är borta tills imorgon är det bara jag och Penney (deras hund). Men det känns helt okej, även om John sa att jag inte fick ha några fester...
I alla fall så gick jag ner till havet och sedan gick jag en klipppromend som är 5 km och går längs havet till nästa ort, järnvägen går även längs havet. Men jag gick inte hela vägen för jag kände att jag var trött i benen sen jag sprang igår och dessutom skulle jag ju gå hela vägen hem också. Men det var jättefint kan jag säga! Sen åt jag lunch på en resturang innan jag gick hem. Nu sitter jag i soffan och är rätt mör, men nöjd med dagen så här långt. Jag hade tänkt plugga lite, men jag tror faktiskt jag skippar det och tänker istället bara sitta och läsa, titta på tv och äta choklad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela