Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Tre veckor avklarade

Publicerad 2016-09-24 19:30:25 i Allmänt,

Då har det gått tre veckor sen jag kom hit. Tiden går verkligen fort. Nästa helg har jag alltså varit här i en månad (det var inte speceillt svårt att räkna ut).
Idag har jag inte gjort mycket. Jag och Taylyn hade planerat att åka in till Dublin, men det har varit problem för henne att få ut sin lön så hon hade inga pengar i helgen. Men det ska ordna sig i veckan, så vi bestämde att vi åker dit nästa lördag i stället.
Jag har städat mitt rum i alla fall, men sen har jag inte gjort något annat än att läsa. Vilket har varit rätt skönt, för det har regnat och blåst hela dagen så jag ville ändå inte gå ut. Jag bad även John att fixa med min tv (jag har en på rummet, men det är inga kanaler inkopplade utan jag kan bara se på film på den men det kräver att att man kopplar en hårddisk till den och det gjorde John idag) så nu kan jag titta på både tv-serier och filmer.
Imorgon tänker jag gå och simma och sen får jag se vad jag hittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela