Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Påbörjat ångestuppgiften

Publicerad 2016-09-30 20:14:03 i Allmänt,

Igår hade jag bland annat min statistikföreläsning och det gick faktiskt väldigt bra att arbeta i programmet, även om jag inte fattar exakt vad det är jag gör. Jag tycker att statistik är svårt att förstå på svenska, då kan ni ju tänka er hur det är att försöka förstå en lärare som pratar väldigt fort på engelska. Men jag förstår som sagt var hur jag ska arbeta i programmet som vi ska lära oss, så det är i alla fall positivt.
Idag har jag börjat skriva på min ångestuppgift, som tro det eller ej, när jag väl satte mig ner och läste igenom instruktionerna och kom på ett ämne att skriva om så var det inte så svårt. Det ska vara mellan 1000-1200 ord och jag har redan skrivit snart 700 ord så det känns bra. Jag ska komma på ett organisering system (eller vad blir översättningen av organizing system?) som hjälper till att lösa ett, för mig eller personer i min närhet, problem. Jag har valt att utveckla/organisera en app som kan hjälpa folk med hästar att se om det finns någon i närheten där de bor som kan tänka sig bli medryttare. Min tanke är att hästagare går in i appen och registrerar sin adress, som sedan kommer komma upp som en blå prick på en karta i appen. Det gör att personer som vill bli medryttare kan se på kartan om det finns några hästägare i närheten. Personer som vill bli medryttare kan också gå in och registera sin adress som då kommer visas som röda prickar på kartan och då kan hästägare se om det finns några tänkbara medryttare i närheten. Just nu har jag döpt appen till HorseNet, men om någon annan kommer på ett bättre namn som passar för konceptet är ni välkomna att skriva det.
Jag är även helt frisk igen så jag var ute och gick en timme i det fina vädret. Det är så varmt att jag kunde hänga ut min tvätt på förmiddagen och den var torr nu när jag tog in den på kvällen. Aine har sagt att det kan vara 15 grader ändå in i slutet av november och när det blir kallt blir runt 5 minus. Jag tror att jag kan leva med det ;)

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2016-10-02 18:34:30

Hej igen Johanna!
Har precis skrivit till Kerstin och kommenterat den trevliga helgen i Anolfsbol, mamma, pappa och Patrik var där från lördag till söndag.

Så till ditt liv i lärostaden Dublin, du verkar vara ganska hemmastadd nu och problem med att fylla din tid tycks du inte ha.
Grattis till ditt val av ämne detta med appen HorseNet, jag kan definitivt inte komma på något bättre (förvånar dig nog inte).
Förstår att "ångestuppgiften" inte är ångestfylld längre. LYCKA TILL!
Önskar dig en bra vecka. mormor

Svar: Hej!Jag hörde att ni hade haft en trevlig helg där!
Ja, jag har fullt upp och nu känns det som om jag har kommit in i rutinerna så det är väldigt skönt. Det är konstigt egentligen att jag ska ha så mycket ångest och sen när jag väl gör något så är det inte alls så svårt som jag trodde.
Kram
joohaannasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela