Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Mycket att göra

Publicerad 2016-09-28 20:38:54 i Allmänt,

Idag har jag verkligen hunnit med mycket. Men för att det här inte ska bli världens längsta inlägg om min dag ska jag försöka sammanfatta det. Min dag har sett ut följande:
 
Föreläsning mellan 10-11
Grupparbete mellan 11-12
Föreläsning mellan 12-13
Endnote workshop mellan 13-14
Lunch mellan 14-15
Föreläsning mellan 15-17
(däri mellan har jag som vanligt hunnit med lite ångest över alla uppgifter...)
 
Så jag kan säga att jag var väldigt trött när jag väl kom hem vid sex, jag är verkligen glad över att det inte var strejk idag då jag hade kommit hem ännu senare! Nu har jag pluggat inför morgondagens föreläsningar så nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Vi har haft jättefint väder och väldigt varmt idag men jag var som sagt inne hela dagen så tyvärr kunde jag inte njuta av det mer än de korta stunder det tog att gå imellan föreläsningarna.
Jag är i alla fall nästan frisk igen (även om jag knappt kan påstå att jag har varit jättesjuk, det var mer lightverisionen av lightverisionen av en förkylning) så om jag vilar imorgon igen så ska jag nog i alla fall kunna gå en promenad på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela