Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Idag tog jag min första löprunda på Irland!

Publicerad 2016-09-11 20:23:05 i Allmänt,

Det blev inget skrivet igår då jag hade en väldigt slapp dag då jag inte gjorde någonting. Jag hade tänkt både tvätta kläder och städa rummet, men i slutändan blev det bara tvättning. Aine och John åkte bort på förmiddagen och kommer inte hem förrän i morgon kväll och Ryan är också iväg, så det har bara varit jag och Taylyn här i huset. Igår kände inte någon av oss för att laga lunch så vi beställde pizza (via nätet) och gick och hämtade den. Jag passade även på att köpa Ben & Jerry och en chokladkaka då jag tyckte att jag lika gärna kunde gå in för att verkligen äta fett och socker. Men det var gott i alla fall och precis vad jag behövde. På eftermiddagen hade jag som sagt var tänkt städa rummet, men somnade istället på soffan tillsammans med Aine och Johns hund Penney. Kvällen slutade med att jag och Taylyn tittade på film. 
Idag har jag i alla fall fått lite mer saker gjorda. Till och börja med så städade jag rummet och det känns väldigt bra att ha det gjort. Jag ska verkligen försöka städa rummet en gång i veckan, då det blir dammigt och grusigt fort pga av att jag har skorna i rummet. Efter det gick jag och Taylyn och handlade mat. Då passade jag på att ta bilden nedan. Det är verkligen fin utsikt kan jag säga och dessutom ändras vädret väldigt fort. Det var fortfarande ganska blått när vi gick in i affären men när vi kom ut igen var det helt svart och regnade i från sidan. 
 
 
 
 
Vi skyndade oss hem för min tvätt hängde fortfarande ute eftersom det ju faktiskt bara hade varit lite molnigt när vi gick hemmifrån. Som tur var så hade inte kläderna hunnit bli så blöta så det vara bara att ta in dem. På eftermiddagen tog jag på mig löparkläderna och begav mig ut på min första löparrunda på Irland (faktiskt min första löprunda på utländsk mark överhuvudtaget). Jag sprang ner till stan och det gick jättebra, sen vände jag och fick motvind och alla uppförsbackar vilket inte var lika kul. Men jag segade mig uppför den värsta av dem och var väldigt glad när jag kom. Jag ska satsa på att i alla fall springa 1 gång i veckan, då jag även planerar att simma. Är det något jag har lärt mig är det att jag inte ska köra ihop för mycket på kort tid, utan det är bättre att jag håller mig till mina tre motionsdagar i veckan. Nu på kvällen har jag läst min första artikel inför imorgon och jag känner att jag har hyfsat koll på vart jag ska imorgon. Till och börja med ska jag i alla fall till Internationella kontoret och förhoppningvis registrera mig till kursen. Sen ska jag ha min allra första föreläsning. Det ska bli intressant att se hur jag hanterar det, om jag kommer att bryta ihop totalt imorn eftermiddag och bara vilja åka hem för att jag tror att jag inte kan något eller om det faktiskt kommer kännas bra. Det får vi se imorgon.

Kommentarer

Postat av: Gun Svensson

Publicerad 2016-09-12 14:51:16

Det verkar vara en storslagen natur det kommer säkert att gå bra för dig/ Farmor

Svar: Det jag har sett hittills av naturen är väldigt fint, det är väldigt grönt så jag förstår varför det kallas för den gröna ön :)
joohaannasvensson.blogg.se

Postat av: mormor

Publicerad 2016-09-12 19:56:08

Hej igen!
Ja, nog har du att tampas med både väder och annat men som det står i sången: "Det går bättre och bättre dag för dag..." (Tror inte du känner till den strofen, sången har några år på nacken men kan gälla än.)
Vyn du sände var mäktig, minns alla bilder du sände från Nya Zeeland, de var fantastiska de också.
Lycka till med löprundor och simning, viktigt att hålla sig i trim (något jag borde tänka på jag också.)
Fick för mig att du gett respons, men inget jag lyckats få fram.
Önskar dig allt gott. mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela