Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

En vanlig söndag

Publicerad 2016-09-25 19:23:10 i Allmänt,

Idag hade jag hemlängtan när jag vaknade, så jag fick ligga och lyssna på lite peppade musik en stund innan jag kravlade mig upp ur sängen. Efter frukosten gick jag och simmade och den här gången var det inte alls lika mycket folk så jag njöt riktigt mycket av att simma (jag börjar få upp farten igen). På eftermiddagen har jag varit och handlat och idag var det betydlgit lättare att komma på veckans mat än det var förra veckan. Idag gjorde jag grönsakswook och åt med tortillabröd och crem fraiche, vilket blev lite som tacco och var väldigt gott. Dessutom fick jag en extra matlåda som jag inte hade räknat med så nu har jag en portion med vips mat som jag kan ha i nödläge! Sen har jag pluggat och skrivit klart min datauppgift, så jag ska skicka in den imorgon. Kommer bli nervöst att vänta innan jag får mitt betyg på den. Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen och imorgon är det dags för en ny skolvecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela