Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

En helt okej dag

Publicerad 2016-09-19 20:08:00 i Allmänt,

Idag har jag fått tillbaka min jacka som jag glömde på bussen första veckan! Det gjorde verkligen min dag kan jag säga, för även om det bara är en jacka, så gillar jag den väldigt mycket så jag är verkligen glad över att ha fått tillbaka den! I torsdags förra veckan åkte jag nämligen bussen mellan universitet och tågstationen pga av busstrejken (detta är en privat buss och påverkas inte av strejken) och det var en annan busschaufför som körde nu än när jag glömde jackan, men jag frågade ändå om han hade sett den. Han sa att han skulle prata med den chauffören som hade kört och när jag kom idag så sa han att chauffören hade lämnat den till "borttappat"-avdelningen. Så jag gick dit och mycket riktigt så var den där! Jag har ju visserligen köpt en ny jacka och jag tänker ha kvar den, men jag tänker använda min första jacka mest.
Förutom det har jag haft två föreläsningar idag och fast jag sov hela natten var jag väldigt trött under dagen, jag höll även på att somna på bussen hem så det får bli en tidig sängång ikväll. Jag har även pluggat, men nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen. Imorgon har jag bara föreläsningar på förmiddagen och sedan ska jag simma på eftermiddagen samt fortsätta plugga. Det har varit en helt okej dag, även om det börjar bli lite kallt. Varken Nya zeländarna eller irländarna verkar ha någon aning om vad husisolering är något för jag sitter på mitt rum, med en filt om mig för jag fryser. Egentligen är det inte kallt ute, men jag tror att det är rått pga av havet. Ska bli intresant att se hur mycket köldskador jag har fått innan jag åker hem...

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2016-09-21 07:12:42

Kära barnbarn!
Gladdes verkligen över dina två sista bloggar, mycket verkar ha fallit på plats gällande både studier och fritid och detta att du fått tillbaka din jacka en ju verkligen en extra bonus.

Värmande tankar både för ditt yttre och ditt inre. mormor

PS Dessa rader verkar ej ha kommit iväg så jag skickar en gång till, antar att jag skrev momor i fel ruta ovan. DS



Svar: Hej!Ja, det börjar kännas som om jag har koll på läget. Och jag är som sagt var väldigt glad över att fått tillbaka min jacka!
Hoppas allt är bra med dig!
Kram
joohaannasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela