Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Effektiv dag

Publicerad 2016-09-18 18:32:48 i Allmänt,

Idag har jag varit effektiv. Jag vaknade kvart i åtta och städade mitt rum direkt efter frukost, sedan gick jag och simmade 500 meter. Jag tänkte att jag var smart som gick precis när simhallen öppnade, men det tänkte nog alla de barnfamiljer som också var där. Det är både motionslängder och öppen bassäng och i början var det så många i i motionslängden att jag simmade i den öppna bassängen. Dock fick jag hela tiden hålla på att väja undan för alla sprattlande och plaskade barn och deras ambitiösa föräldrar som försökte lära dem simma, så det blev inte något riktigt flyt i min simmning. Men till slut blev det mindre med folk i motionslängden så då simmade jag där. Efter simmningen gick jag och handlade. En del gånger tycker jag att det är roligt att handla och att få laga maten sen. Idag var inte en sån dag, för jag hade totalt idetorka när det gäller mat. Det kändes som om jag inte ens kunde laga korv med bröd! Så jag fick gå flera extra varv i affären innan jag hade lyckats få tillräckligt med mat för den kommande veckan. Och nu har jag precis satt mig i soffan efter att ha pluggat i tre timmar, jag har läst de texter jag ska ha läst till imorgon och fortsatte även skriva på min uppsats om datorer och nu har jag bara 300 ord kvar så det tar sig. Men nu tänker jag ta ledigt för det är ändå söndag kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela