Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Busstrejk

Publicerad 2016-09-07 16:30:00 i Allmänt,

Jag skriver ett inlägg redan nu för jag ska ju iväg på välkomst/informationskväll på universitet senare. Dock hoppas jag att jag kommer hem ikväll för det ska nämligen vara en busstrejk som pågår torsdag och fredag, men börjar redan kl 21 ikväll. Jag frågade en busschaufför om det gick bussar innan kl 21 och det gjorde det, så jag får helt enkelt se till att gå ifrån eventet ifall det drar ut på tiden. 
Jag har även hunnit med att vara på skolan på förmiddagen och då gick jag en guidad rundtur på campus. Det är jättestort och ett tag fick jag bara lust att hoppa på första bästa buss för att åka till flyplatsen och åka hem igen. Men så tänkte jag att det med allra största sannolikhet inte bara är jag som är lite nervös och orolig och att jag inte är ensam om att vara ny. Jag har i alla fall hyfsat koll på var mina föreläsningar är någonstans, men jag tänker se till att vara där i mycket god tid på måndag för att verkligen hitta!
Efter den guidade turen åkte jag hem, för jag hade ont i benen (de där 9 km igår känns nu...) och var trött. Jag höll återigen på att somna på bussen, trots busschaufförens tvära svängar och hårda inbromsningar, så jag sov en stund nu när jag kom hem. Nu ska jag läsa en stund innan det är dags att ta bussen igen och jag har i alla fall lärt mig vilken buss jag ska ta och vart jag ska hoppa av. Imorgon ska jag ta en lugn dag här i Bray, så vi får se vad jag skriver om imorgon.

Kommentarer

Postat av: Cassy

Publicerad 2016-09-07 17:54:45

Det blir en bra promenad då om du missar bussen ikväll! Hihi

Postat av: Anita Olausson

Publicerad 2016-09-10 19:43:22

Kära Johanna!
Äntligen har jag kommit till skott.
Har haft en hel del omkring mig och när jag kommit hem har jag varit för trött för att skriva.
Jag beundrar dig för allt du klarar trots diverse motgångar, din inställning tycks vara att problem är till för att lösas.
Nu har du varit en vecka i Bray och Dublin och jag hoppas att du för varje dag som går känner dig mer och mer tillfreds med tillvaron.
Ser fram emot att få följa dig i din vardag. mormor

Svar: Hej!Jag började nästan undra ifall du inte hittade bloggen, men jag förstår om du har haft fullt upp. Veckan har gått väldigt fort och ifall tiden fortsätter att gå så här fort så är jag snart hemma igen. Jag ser fram emot dina kommentarer. Kram
joohaannasvensson.blogg.se

Postat av: mormor

Publicerad 2016-09-12 19:59:52

Hej igen!
Nu har jag hittat din kommentar.
Önskar dig en god natt och en god morgondag. mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela