Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Varierande väder

Publicerad 2016-10-16 20:15:05 i Allmänt,

Den här helgen betyder att jag har varit här i sex veckor och att det bara är två veckor kvar tills Julia kommer hit och hälsar på! Som jag längtar <3 Den betyder även att jag faktiskt firar ett år som löpare då jag började springa regelbundet för exakt ett år sedan, så grattis till mig själv! Helt otroligt att jag faktiskt har fortsatt springa, det trodde jag då aldrig. Känn på den Erik Mellberg säger jag bara! 
Idag gick jag och simmade som vanligt och sedan skrev jag på min uppgift, så jag har som sagt var haft en produktiv helg då jag skrev en uppgift i fredags, en igår och en idag. Sedan gjorde jag vegetarisk lassange som blev jättebra och nu har jag plugagat inför imorgon. Vi ska även få tillbaka vårt prov som vi gjorde förra veckan någon gång den här veckan så det ska bli spännande.
Det har varit väldigt varierande väder de senaste dagarna. Det har växlat ifrån hällregn (och då menar jag verkligen hällregn!) till blå himmel och strålande sol tillbaka till hällregn tillbaka till blå himmel och strålande sol. Så det är verkligen tur jag har min regnjacka då man inte riktigt kan lita på vädret här.
Imorgon är ny skolvecka så det blri tidig sänggång ikväll.

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2016-10-17 20:36:34

Hej mitt kära barnbarn!
Vad vädret beträffar så gör ön skäl för namnet men höstfärgerna kommer väl vad det lider.
Här är det otroligt färgrikt och har så varit en längre tid.
Det är rikt på många sätt denna höst, inte minst med tanke på allt frukt och då speciellt äpplen. Jag har fått två stora påsar av en i min kör, bl.a. citronäpplen, vi hade en apel med dylika i Anolfsbol - jättegoda.
Bra Johanna att du "drar igång" dina kamrater, ta detta som en gåva.
Gläds över att du sköter din hälsa medelst god mathållning och idrott.
Önskar dig och Julia trevliga dagar.
mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela