Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Livet är ljusare igen

Publicerad 2016-10-24 18:13:49 i Allmänt,

Okej, efter att ha haft två jobbiga veckor känner jag nu att det är bättre. Framför allt är det för att jag har slutat med statistikkursen. Jag har haft väldigt mycket ångest över den och kännt att den har tagit över allt annat här, vilket gjort att jag bara velat åka hem. Jag har pratat med Karl-Fredrik (som är internationell koordinator i Borås) och han sa att jag inte skulle fortsätta med kursen om jag kände att jag inte klarade den. Istället håller han och studierektorn på att kolla en lösning så att jag kan läsa igen en av de svenska kurserna som går nu till våren istället, så att jag fortfarande får mina poäng. Så jag gick till ansvariga på universitet idag och sa att jag ville sluta kursen och till och med hon sa att det var en svår kurs, så jag känner att jag tagit rätt beslut! Framför allt var jag väldigt lättad när jag gick därifrån och jag kände hur kämpaglöden kom tillbaka (inte för att den försvunnit, men den har liksom blivit begravd under allt ångest). Idag är det två månader kvar till julafton och då kommer jag ha kommit hem. Jag kommer förhoppningsvis kunna komma hem tidigare än den 23 dec som jag trodde först, då jag bara har en tenta under de två veckorna med final exams. Jag får reda på vilket datum det är nu på torsdag och då kommer jag även kunna boka min flybiljett hem. Det kommer göra att allt känns lättare. Sen är det ju underbart att Julia kommer hit på fredag! Jag kan inte fatta att det faktiskt har gått två månader sedan vi sågs sist. I alla fall så längtar jag jättemycket och räknar verkligen ner dagarna nu! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela