Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Ett par jobbiga dagar

Publicerad 2016-10-22 18:00:53 i Allmänt,

Nu när jag skriver detta är det fortfarnade ljust ute och himlen är nästan helt molnfri, det har varit så pass varmt att man kunnat gå utan jacka. Och om prognosen håller sig för nästa helg kommer det blir uppåt 15 grader varmt!
Idag har jag nu varit här i 7 veckor och jag har haft ett par jobbiga dagar. Jag har problem med en av kurserna jag läser (statistikkursen) och jag känner att den är alldeles för svår för mig. Jag har en inlämningsuppgift som ska vara inne 2 nov som jag har suttit och kämpat med nu i helgen, men tyvärr går det inget bra. Aine och John försöker hjälpa mig på alla sätt de kan (de kan tyvärr inte hjälpa själva då det är ett program jag ska använda, men de har ringt runt för att höra ifall någon kan hjälpa mig men tyvärr har vi fått något napp än), och jag är verklgien tacksam över att de försöker hjälpa mig. Annars så går det bra med de övriga kurserna och jag väntar på att få resultat ifrån de jag har lämnat in. Jag räknar även ner dagarna tills Julia kommer! Nu är det bara 6 dagar kvar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela