Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Varför har jag ångest?

Publicerad 2016-11-14 19:15:42 i Allmänt,

Varför har jag så mycket ångest över saker som visar sig att jag inte behövde ha ångest över? Det skulle jag kunna skriva en uppsats om, och riktigt analysera varför jag håller på och slösa engergi på ångesten. I fredags hade jag ett seminarie i en av kurserna och då så läraren att våra första uppgifter i den kursen var rättade, men att de generellt inte hade så hög stanard som läraren hade hoppats på. Då tänkte jag genast att min uppgift var värdelös och att jag skulle få underkänt så det bara skrek om det. Varför tänkte jag så? Ja, som sagt jag skulle ju kunna skriva en om uppsats bara om det...så jag har haft väldigt mycket ångest hela helgen och sett framför mig hur jag inte klarar kursen och att jag måste göra om den till hösten och att jag aldrig kommer få ett jobb...(har jag väl börjat få ångest över en sak kan jag ju lika gärna fortsätta tänka negativa tankar, det är ju väldigt sunt och relastiskt...). Vi skulle få tillbaka uppgiften idag och jag vågade knappt titta när jag gick in på blackboard (det är som pingpong hemma) och jag trodde faktiskt jag skulle få en hjärtattack. Man kunde få 15 poäng och godkänt var 3 (jättelågt jag vet, men jag var i alla fall övertygad om att jag inte ens skulla gått ihop 3 poäng...) och när jag kollade så hade jag fått 12 poäng! 12 jävla poäng av 15 möjliga! Vilket innebär att jag har fått A på uppgiften! Vilket är helt otroligt med tanke på att jag inte ens har engelska som modersmål! Jag är fortfarande chockad kan jag säga! Det är därför jag använder så många utropstecken!
Jag har lyckats samla mig så pass mycket att jag pluggat inför imorgon men nu tänker jag ta kväll och invänta premiär avnittet av Historieätarna säsong 3. Jag är glad idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela