Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Resultat

Publicerad 2016-11-01 17:23:23 i Allmänt,

Idag har jag varit i skolan och jag har även fått tillbaka två av mina uppgifter. Den första var provet jag gjorde i början av oktober och på det fick jag 20 av 30 poäng och det är jag nöjd med. Den andra uppgiften fick jag 8 av 10 poäng på så det är jag också nöjd med. När jag kom hem från skolan gick jag en promenad i det fina vädret. Men nu märks det att det börjar bli höst, för även om solen fortfarande värmer när den lyser så börjar det bli kyligt när den går i moln. Jag har fortfarande min regnjacka, men jag tror att jag snart ska börja använda min tjockare jacka. På torsdag har jag ett nytt prov så jag plugga inför det ikväll och sedan ta det lugnt.

Kommentarer

Postat av: Gunvor

Publicerad 2016-11-02 14:11:37

Grattis Johanna!

Svar: Tack!
joohaannasvensson.blogg.se

Postat av: mormor

Publicerad 2016-11-02 20:12:10

Hej Johanna!
Innan det är dags att koja så "fattar jag pennan", det var länge sedan jag hörde av mig.

Du kämpar på och vad jag kan förstå så tycks läget vara OK och jag önskar lycka till med allt vad du har framför dig.
Liksom Gunvor så gratulerar jag till resultaten på proven.

Förstår att den gångna helgen var trevlig och nu har du besöket hos Rebecca att se fram emot.

På fredag får jag besök av dina kära föräldrar, dock ett kort sådant, från fredag em till lördag efter frukost. Antar att du är väl medveten om att Linus är på väg till Hova.

Även jag kommer antagligen att få påringning i anledning av Halloween.
Jag brukar ha godis hemma men samtidigt talar jag om att jag inte gillar denna sed.
Må väl kära barnbarn. mormor

Svar: Det har varit lite kämpigt, men nu har jag ju gjort halva tiden så nu är det bara att köra klart innan jag åker hem. Det ska bli så roligt att han kommer hem!
joohaannasvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela