Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Heldag i Dublin

Publicerad 2016-11-19 20:09:07 i Allmänt,

Idag har jag kravlat mig ur min comfort zone och åkte in till Dublin helt själv för att vara lite kultrurell (det var inte att vara kultrell som var utanför min comfort zone, det var att ta mig dit jag skulle helt själv...). Var skulle jag någonstans då? Jo, mitt mål var Irlands museum för arkelogi. Det var faktiskt väldigt smidigt att ta sig dit. Jag tog den bussen som jag tar till skolan, men fortsatte förbi skolan (och det var där min comfort zone tog slut) och vidare in till Dublin. Jag hade skrivit ner vilken busshållplats jag skulle hoppa av vid så det gick också bra. Sen lyckades jag hitta till museet utan några problem, dessutom hittade jag the National Library of Irland också så jag hann med ett besök där också och kollade på en utställning om WB Yeats som var intressant. Sen gick jag som sagt på museet och det var också jätteintressant så jag är glad att jag åkte dit. Det var väldigt mycket om vikingar kan jag säga, då vikingarna invaderade Irland en gång i tiden och hur irländarna till slut besegrade dem. Jag åt även lunch där innan jag fortsatte gå runt i salarna och då blev jag så himla trött. Jag såg en stol så jag satte mig där bara för att vila och blunda i några sekunder. När jag vaknade upptäckte jag att jag hade suttit och sovit i en halvtimme medan alla andra besökare hade passerat förbi mig. De undrade säkert varför jag satt där och sov. Sen gick jag i St Stephen's Green, vilket är en park i Dublin och efter det åt jag middag på en mysig italiensk resturang (jag åt minestrone soppa som var jättegod, men väldigt varm så jag brände mig i gommen). Efter det åkte jag hem och nu ska jag läsa resten av kvällen. Imorgon ska jag gå och simma och sedan ska jag plugga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela