Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

En kurs avklarad

Publicerad 2016-11-29 11:25:18 i Allmänt,

Idag skriver jag redan på förmiddagen (mest bara för att jag ska komma ihåg att göra det, men också för att jag inte har så stor lust att plugga inför mitt nästa prov som jag har imorgon). Men det provet jag gjorde igår kändes bra, även om jag var så fokuserad att jag efteråt knappt kom ihåg vad jag hade svarat. I och med att jag gjort provet är jag nu klar med den kursen! Det är helt otroligt! Jag är alltså klar med en av mina kurser här (även om jag inte har fått reda på mitt slutbetyg än). Och imorgon efter nästa prov är jag klar med en till och jag kommer även bli klar med en tredje kurs när jag skickar in en uppgift den här veckan. Sen är det bara en inlämning kvar och min final exam och sedan är jag helt klar!
Förutom att jag ska plugga idag så ska jag även gå ner till stan (det är fint väder här) och gå till biblioteket och skriva ut mina flygbiljetter till Rebecca, för på fredag åker jag dit vilket ska bli jätteroligt!
Och idag är det bara 22 dagar kvar tills jag åker hem!
 

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2016-12-01 14:47:49

Hej Johanna!
Dagarna rinner iväg och jag ser lappen liggande på diskbänken om att jag ska skriva till dig. Visst har jag en hel del omkring mig men skriva en liten kommentar bör man hinna och nu har jag kommit till skott.
Läser att du ska till Rebecca i morgon men antar att du hinner se min hälsning innan dess. Önskar dig en trevlig helg.
Ofattbart att det snart är dags för hemresa och jag förstår att det är något du ser fram emot på många sätt.
Jag är stolt över dig som gått iland med så mycket, varit missmodig men "rest dig igen". Kan ana att din skypekontakt med föräldrarna har stärkt dig. När jag talat med modern så har hon oftast växlat ord och bild med dig.
Får hålla med busschauffören att dina glasögon är snygga och du har även en klädsam frisyr.
I skrivande stund antar jag att dina kurser är klara - en eloge till dig, tror och hoppas att du kommer att bli nöjd med bedömningen.
Nu ska jag förberda mig för busstur till min kör, vi övar och sjunger upp.
Må väl mitt kära barnbarn. mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela