Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Tentapluggsfika

Publicerad 2016-12-12 21:06:39 i Allmänt,

Idag var jag som sagt var till skolan och fick mitt papper påskrivet. Jag har även kollat upp lite mer vatr jag ska någonstans och göra tentan nästa tisdag, för det är nämligen inte på skolan jag ska göra den utan på ett annat ställe. Aine och John sa även att jag kan ta tåget dit och att det bara är 5 mins promenad ifrån stationen så det är ju bra. Sen har jag varit och handlat och jag köpte bland annat ett paket med nio kakor i med tanken att jag skulle bara ta en kaka om dagen som lite tentapluggs fika. De nio kakorna är nu slut och jag har inte ens börjat plugga till tentan...men jag har nästan gjort klart min kompletteringsuppgift som jag har i kursen som jag läser för närvarande i Borås, så de blev ändå skoluppgiftsfika. Jag var dessutom så förutseende att jag även köpte ett paket digistivekex, så de kan jag ha till tentapluggsfikat imorgon...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela