Adventures of a Librarian

Här är min blogg där jag kommer dela med mig av mina äventyr som utbytesstudent på Bibliotekarieprogrammet i Dublin, Irland. Ni kommer få följa med mig både i skolan och när jag upptäcker den gröna ön.

Fantastisk helg!

Publicerad 2016-12-06 18:44:38 i Allmänt,

Nu är jag tillbaka i Bray igen, eller ja jag kom tillbaka igår men då hann jag inte skriva något. Jag kan säga att det var en fantastisk helg och det var länge sedan jag var så trött kan jag säga! Efter att ha levt ett studentliv i tre månader så blev jag helt slut efter lite hederligt kroppsarbete, men det var en skönt trötthet. Jag och Rebecca har skrattat, ätit, pratat, mockat, ätit, tagit om hästar, ätit, ridit, mockat igen och ätit ännu mer hela helgen. Jag trodde jag skulle ha värre träningsvärk efter att inte ha ridit på tre månader, men förutom att jag är lite öm i sittbenen är det ingen fara så jag måste vara mer vältränad än jag trott. Vilket ju är bra! Och efter den här helgen längtar jag ännu mer tills jag kommer hem och kan börja jobba med Linus och rida Flora. Jag kommer inte ha tid att plugga sista terminen, jag måste ta hand om mina hästar!
Idag hade jag sovmorgon till kl 8 (vi gick nämligen upp halv sju varje dag för att mata hästarna så jag kände att jag ville sova lite längre idag...) innan jag gick och handlade. Sedan satte jag mig och började skriva på den uppgift som ska vara inne på fredag. Den ska vara mellan 2200-2800 ord och idag skrev jag över 800 ord så det känns som en bra start och jag ska fortsätta imorgon. På eftermiddagen gick jag en promenad och sedan yogade jag. Jag brukade yoga tre gånger i veckan innan jag åkte hit, men nu har jag inte gjort medan jag varit här. Men jag upptäckte när jag skulle rida att jag verkligen har stelnat till i kroppen, så nu är det dags att börja bli smidigare igen. Nu har jag ätit och tänker ta det lugnt resten av kvällen. Imorgon är det bara 14 dagar kvar tills jag åker hem!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela